середа, 24 лютого 2021 р.

 

11 КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ


           На основі ключових компетентностей , які має набути учень початкової школи, сформоване поняття компетентнісного підходу до навчання. Його враховують при визначені вимог до обов'язкових результатів навчання. Перелік компетентностей та їх зміст вказано у новому Державному стандарті початкової освіти.

Вільне володіння державною мовою

- вміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти;
- любов до читання;
- відчуття краси до слова;
- усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження;
- готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях.

Здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами 

 активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади 
 можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних ситуаціях 
 оволодіння навичками міжкультурного спілкування 

Математична компетентність 

 виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі 
 моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань  усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини

Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій 

 допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї 
 самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати 
 формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів 
 пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження 

Інноваційність 

 відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо) 
 формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади

Екологічна компетентність 

 усвідомлення основи екологічного природокористування 
 дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства 

Інформаційнокомунікаційна компетентність 

 опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування 
 здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях

Навчання впродовж життя 

 опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання 
 організація власного навчального середовища 
 отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб 
 визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення 
 навчання працювати самостійно і в групі 

Громадянські та соціальні компетентності 

 усвідомлення ідей демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, рівних прав і можливостей 
 співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети 
 активність у житті класу та школи 
 повага до прав інших осіб
 уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних із різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України 
 дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя 

Культурна компетентність 

 залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості 

Підприємливість та фінансова грамотність 

 ініціативність 
 готовність брати відповідальність за власні рішення 
 вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей 
 усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці 
 готовність до втілення в життя ініційованих ідей 
 прийняття власних рішень


Немає коментарів:

Дописати коментар